• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

New Broom

Door slimmer werken met meer plezier productief

  • Home
  • Coaching
  • Trainingen
    • Met Meer Plezier Productief
    • Effectief en Efficiënt Hybride Werken
    • Grip op Werkdruk, Energie en Stress
    • Baas in Eigen Inbox
    • Inspiratiesessie Infodetox
    • Online training Stoppen met Uitstellen
  • Gratis
    • Valkuilcheckgesprek
    • Zelftest Werkstijlen
    • Kom Op Jongens [podcast]
  • Blogs
  • Over New Broom
    • Ik ben Karen Visser
    • Waarom New Broom?
    • Klanten
    • Klantervaringen
    • Waar je me vindt
    • Boeken door Karen Visser
  • Contact

16 maart 2015 by [post_author_posts_link_outside_loop] 1 Reactie

De belangrijke eerste stap

Als je niet start met een taak die op je bureau ligt, kan dat verschillende oorzaken hebben. Het is misschien een olifant om in stukjes te hakken. Een belangrijke andere reden kan zijn dat je eigenlijk niet weet of niet helder hebt wat de eerste stap is om te doen. Hoe kom je daar achter?

1. Neem een stapeltje post-its en een pen erbij.

2. Pak die hele stapel documenten op en loop ze stuk voor stuk door.

3. Stel jezelf de vragen: wat wil ik hiermee bereiken en wat moet daarvoor gebeuren?

4. Helpt dat niet, doe dan alsof er iemand naast je zit aan wie je moet uitleggen wat er moet gebeuren.

5. Noteer op je post-it het antwoord en plak dat op het document of mapje.

Je zult merken dat heel veel dingen vergelijkbare post-its krijgen. Bijvoorbeeld ‘bespreken met X’ of ‘invoeren in systeem Y’. Of gewoonweg: terug naar iemand anders omdat je meer informatie nodig hebt.

Je kunt nu ook dingen gaan groeperen: soort bij soort. Alles dat over financiën gaat bij elkaar. Alle marketingtaken bij elkaar. Zo kun je geclusterd werken aan één onderwerp.

Ook handig is dat je nu prioriteiten kunt gaan stellen. Het wordt duidelijk wat voor welke datum klaar moet zijn – dus weet je hoe je in agenda een planning kunt gaan maken. Je kunt ook een stapel maken ‘vandaag’ en een stapel ‘morgen’ of ‘later’.

Vergeet niet: elke lange reis begint met een enkele stap. Elk megaproject met één kleine taak. Stap voor stap, dan kom je er wel.

Werk ze!

Categorie: blog, plannen en prioriteiten, taakmanagement Tags: diagnose stellen

Lees Interacties

Trackbacks

  1. New BroomHoe een vast ochtendritueel bijdraagt aan je productiviteit - New Broom schreef:
    7 september 2016 om 08:20

    […] met een helder hoofd beginnen. Leg je kleding voor de volgende dag vast klaar en bepaal met welke taak je de dag wilt beginnen. Als je wakker wordt zonder precies te weten wat je moet doen, kost het […]

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Footer

Contactgegevens

Schaarweide 1
2811 JM Reeuwijk
0652645283

Volg New Broom op

Colofon

Disclaimer
Privacyverklaring
Algemene voorwaarden (pdf)

© 2023 New Broom | Realisatie Zin In Webdesign