Ik ben Karen Visser
.
Het Engelse spreekwoord ‘a new broom sweeps clean’ geeft goed weer waar ik voor sta.
Ik kijk met een nieuwe, frisse blik naar organisaties en help mensen schoon schip te maken.
Ik neem oude werkgewoontes en vaste routines onder de loep en adviseer over verbeteringen.
Ik heb een passie voor slimmer werken.
Als teamtrainer slimmer werken en senior professional organizer ondersteun ik professionals die met meer plezier productief willen zijn.
Bijvoorbeeld secretaresses, adviseurs, ondernemers, managers of ingenieurs. Eigenlijk iedereen in een kennisfunctie die worstelt met de balans tussen werkdruk en werkplezier.
Ik houd ervan om een kijkje te nemen in de keuken en mensen te adviseren over hoe ze het anders zouden kunnen doen: wat kan makkelijker, slimmer, anders? Daarbij is mijn uitgangspunt dat er geen ‘one size fits all’ aanpak is voor slimmer werken.
Ik ben graag bezig, zowel privé als in mijn werk.
Mensen vragen me wel eens hoe ik zelf alle ballen in de lucht houd. Mijn agenda neemt een centrale plek in; zo geef ik mijn werk een plek in de tijd. Een bedrijf runnen in combinatie met vrijwilligerswerk en een gezin met drie pubers is inderdaad wel eens een uitdaging, maar ik doe het graag. En natuurlijk niet alleen!
Naast al mijn werkzaamheden heb ik een rijk privéleven. Ik ben getrouwd en moeder van drie kinderen, twee zoons en een dochter. Ons gezin heeft een speciale band met China, omdat onze jongste twee hier vandaan komen. We wonen in het Groene Hart, een waterrijk gebied waar we graag varen met onze boot.
Dit was mijn route naar waar ik nu ben.
Als ik terugkijk, zijn er verschillende jaartallen bepalend voor mijn loopbaan en vorming: 1982, 1990, 2004 en 2009. Er doorheen loopt mijn gevoel voor orde, structuur en systemen.
1982 – Als tienjarige won ik de ‘best opgeruimde koffer van de week’ op kamp.
1990 – Ik koos de studie Bibliotheek, Documentatie en Informatieverzorging (BDI). Een vierjarige hbo-opleiding, waarin ik leerde informatie te ontsluiten en terug te vinden. Ik vond hier destijds geen baan in, startte met een functie als secretaresse en werkte daarna ruim tien jaar als communicatieadviseur op het gebied van corporate en interne communicatie.
2004 – Ik begon als adviseur bij het communicatieadviesbureau Winkelman en Van Hessen. Daar leerde ik om slimmer te werken, voor meer klanten tegelijk: projectmanagement in optima forma.
2009 – New Broom werd geboren, na een coachingstraject waarin ik leerde ik hoe alle draadjes uit mijn leven samen kwamen in mijn eigen bedrijf. Sindsdien leer ik andere mensen omgaan met de informatie die er op hen afkomt in hun werk. Ik adviseer hoe slimmer werken kan helpen meer – en met meer plezier – productief te zijn.